Det autentiske menneske - en forskers bekendelser

Jeg er ph.d.-studerende i historie. Mit job er derfor at afdække de forrygende eksistenser, der har påvirket det samfund, som vi er en del af. Denne blog vil blive dedikeret til at hylde disse eksistenser... og at fortælle upassende jokes.

Name:
Location: Århus, Denmark

Wednesday, July 04, 2007

Uafhængighedsdagen

Jeg er historiker. Betyder d. 4. juli - den amerikanske uafhængighedsdag - så ikke noget helt specielt? Vækkes der ikke i helt særlig grad en følelse af historiens vingesus på en sådan dag? Røres der ikke noget ganske særligt i en historikers hjerte, når det går op for en, at det i dette øjeblik er 231 år siden, at de første amerikanere underskrev uafhængighedserklæringen?

Svaret på dette er for mit vedkommende:
Næ, det ved jeg såmænd ikke - jeg er dansker!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home